رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری فتا گفت: با گزارش یک مربی فوتبال گوشی بازیکنش را چک کردیم و حدود ۷۰ درصد از ادعای مربی درباره اقدام به شرط‌بندی او ثابت شد.

سرهنگ رامین پاشایی

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ رامین پاشایی رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری فتا شب گذشته در برنامه «فوتبال برتر» شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص شرط‌بندی در فوتبال گفت: متاسفانه گزارش از طرف مال‌باخته‌ها بسیار کم است و ۶۰ درصد این پرونده‌ها توسط رصدهای پیش‌دستانه و طرح‌های عملیاتی که در سراسر کشور در کارگروه‌های خودمان داریم، به دست آمده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ آمار کشفیات ما در شرط‌بندی فوتبالی، شناسایی ۳۳۳۸ مورد تخلف با ارائه خدمات غیرقانونی بود.

افشای تبانی یک بازیکن فوتبال توسط پلیس | کشف بیش از ۳۳۰۰ پرونده شرط‌بندی در فوتبال |  با گزارش مربی فوتبال گوشی بازیکنش را چک کردیم و ...

مصونیت قضایی قماربازها در خارج ایران

سرهنگ پاشایی بیان کرد: کسانی که مبادرت به دایر کردن این سایت‌های قمار یا شرط بندی می‌کنند، الگوریتم ریاضی دارند. آنها خارج از مرزهای آبی و خاکی این کشور سایت‌هایی را تحت عنوان بت بالا می‌آورند و شروع به فعالیت می‌کنند. این افراد عمدتا در کشورهایی که این فعالیت را انجام می‌دهند، مصونیت قضایی دارند در حالی که فرایند شرط‌بندی و قمار مغایر با اصول دینی و فرهنگی کشور ماست.

نحوه آشنایی مال‌باخته‌ها با سایت‌های شرط‌بندی

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری فتا گفت: کسانی که فریب می‌خورند و در این حوزه پرونده تشکیل می‌شود ما از آنها نظرسنجی می‌کنیم که از چه طریقی با این سایت‌ها آشنا شده‌اید که ۵۵ درصد از آنها شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های غیربومی، شبکه‌های ماهواره‌ای ۳۵ درصد، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی ۱۰ درصد و ۵ درصد هم غیره را اعلام می‌کنند.

افشای تبانی یک بازیکن فوتبال توسط پلیس | کشف بیش از ۳۳۰۰ پرونده شرط‌بندی در فوتبال |  با گزارش مربی فوتبال گوشی بازیکنش را چک کردیم و ...

تبلیغ هنرمندان، سلبریتی‌ها و بازیکنان فوتبال در حوزه شرط‌بندی

وی ادامه داد: پرونده‌هایی که به پلیس فتا می‌آید صرفا مربوط به فوتبال نیست و در سایر رشته‌ها هم پرونده‌های شرطبندی را داریم.

سرهنگ پاشایی گفت: برخی اوقات هنرمندان و سلبریتی‌ها یا حتی بازیکنان فوتبال به صورت سهوی یا عمدی در پیج‌های شخصی خودشان تبلیغاتی برای سایت‌های شرطبندی انجام می‌دهند و پرونده‌های قضایی بر علیه شان تشکیل می‌شود چراکه ما اعلام کردیم هرگونه تبلیغ، ایجاد، بازی و فعالیت در اینگونه سایت‌ها جرم است.

تبانی بازیکنان فوتبال در لیگ‌های ایران

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری فتا بیان کرد: مربیانی هستند که با ادله به پلیس فتا مراجعه و با حفظ محرمانگی اعلام می‌کنند که احساس می‌کنیم بازیکن ما تبانی می‌کند. سال گذشته و سال قبلش هم این موضوع را داشتیم. ما باید استناد پذیری ادله دیجیتال داشته باشیم و این روش کار ماست.

وی افزود: در یکی از لیگ‌های دسته پایین‌تر فوتبال ما، با گزارش یک مربی، گوشی یکی از بازیکنان را پس از صحبت با قاضی چک کردیم و حدود ۷۰ درصد از ادعای مربی درباره اقدام به شرط‌بندی بازیکنش ثابت شد.

سرهنگ پاشایی گفت: مطمئن باشید دستگاه امنیتی و نظارتی فقط پلیس فتا نیست، حراست سازمان وزارت ورزش هم در این حوزه وظیفه دارد و خود سازمان لیگ هم به ما گزارش‌هایی را ارسال می‌کند؛ ولی ما بتوانیم ثابت کنیم که اگر بازیکنی در این دقیقه مثلا خودش را به زمین انداخته است آیا این فرایند بازی بوده و دیگر اینکه رقمی که به حساب این بازیکن آمده کجا واریز شده و از کجا آمده؟

کد خبر 877265
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha